Unilever legt klimaatplan aan aandeelhouders voor
Vandaag legt het Engelse was- en levensmiddelenconcern Unilever haar ambitieuze klimaatplan om de uitstoot van CO2 terug te dringen aan de aandeelhouders voor. Doel van het plan is om de CO2 uitstoot vanuit de bedrijfsvoering in 2039 terug te brengen naar nul en rond die tijd wil men ook de producten voor de helft produceren. In 2023 moet de hele keten al vrij zijn van grondstoffen die leiden tot ontbossing. En op de labels van 70.000 produceten komt te staan hoeveel broeikasgas is vrijgekomen bij het maken van een product. WOW!
Met het klimaatplan wil het bedrijf in navolging van Amazon, Coca Cola Europe, Microsoft en vele andere multinationals die zich hebben aangesloten bij The Climate Pledge nog meer klanten aan zich binden.
Wat vinden jullie ervan. Deel je reactie via onze social media accounts www.facebook.com/plasticpact of www.twitter.com/plasticpact.
Recente reacties